Google+ Verify settings

Telecom BLOGG

0

Mobiele CRM biedt gebruikers en hun klanten voordelen

Irma Hartman February 11, 2014

CRM software biedt steeds meer mogelijkheden voor mobiele CRM toepassingen. Het gebruik en aanbod hiervan nemen dan ook in hoog tempo toe.  Snelle en flexibele mobiele internettoegang met smartphones en tablets maakt het technisch mogelijk. Hogere productiviteit van medewerkers, toename van omzet en optimalisering van de klantenservice zijn de drie belangrijkste argumenten om gebruik te maken van mobiele CRM, blijkt uit onderzoek van Forrester.

Klantinformatie mobiel beschikbaar

De dynamiek van klantinformatie is groot, zeker nu het heel gebruikelijk is om alle klantacties, klantcontacten en klantdocumenten in één CRM systeem vast te leggen. Zonder toegang op afstand kunnen buitendienstmedewerkers in de sales of service daar niet van profiteren en kunnen zij niet op ieder moment over actuele klantinformatie beschikken. Online CRM software oplossingen maakten het al mogelijk om op afstand met laptops en PC’s via internet toegang te hebben tot het CRM systeem van de organisatie. Mobiele CRMtoepassingen gaan daarin nog een stapje verder. Deze maken klantinformatie nog sneller en eenvoudiger toegankelijk op mobiele apparatuur, zoals smartphones en tablets. Steeds meer CRM aanbieders ontwikkelen gebruiksvriendelijke, krachtige apps voor hun al bestaande CRM oplossing, zoals Salesforce(http://www.salesforce.com),  SAP (http://www.sap.com/netherlands/pc/index.html) of Superoffice(http://www.superoffice.nl/). Anderen op de CRM markt introduceren compleet nieuwe mobiele CRM applicaties (zie ook www.CRMsystemen.nl). De ontwikkelingen gaan snel.

Salesforece mobile CRM

Effectiever werken

Met een mobiele CRM oplossing is klantinformatie op ieder moment en op iedere plaats te bekijken en te bewerken. Niet alleen buitendienstmedewerkers kunnen hierdoor effectiever werken, ook de interne organisatie kan sneller en beter handelen door de actuele input van externe medewerkers via hun mobiele CRM applicatie. Deze voordelen vertalen zich in betere onderlinge communicatie, effectievere samenwerking tussen binnen- en buitendienstmedewerkers, grotere klanttevredenheid en uiteindelijk lagere kosten en een hoger rendement.

In gebruik zijn mobiele CRM applicaties doorgaans zeer eenvoudig en laagdrempelig. Het gebruik van smartphones en tablets dwingt daar ook toe. Het zorgt ervoor dat de acceptatie door medewerkers bijna nooit een probleem vormt. Bijna altijd wordt het tegendeel ervaren, hetgeen de gebruikers van CRM software juist enthousiast maakt.

Hoe begint u met mobiele CRM?

Bent u al gebruiker van een CRM systeem, dan weet de leverancier daarvan u snel te vertellen welke mobiele mogelijkheden hij biedt. Overweegt u te kiezen voor een geheel nieuw CRM systeem, dan is een serieus en gestructureerd selectietraject noodzakelijk. Met of zonder mobiele CRM toepassingen begint dat altijd met het stellen van doelen en een inventarisatie van de ervaringen, wensen en eisen van toekomstige gebruikers. Voor het verdere verloop van het CRM selectietraject volgt u de reguliere stappen, die uitgebreid aan de orde komen in de CRM box en op de website CRMsystemen.nl van het ICT informatiecentrum.

Tagged with: ,

Leave a Comment

Login to your account

Can't remember your Password ?

Register for this site!