Google+ Verify settings

Telecom BLOGG

0

Een nieuw pad voor BlackBerry?

Irma Hartman March 19, 2014

In een interview met de New York Times zette BlackBerry CEO John Chen recentelijk zijn beleidsplannen uiteen. Chen tekende een contract van vijf jaar bij de smartphone-pionier. 

De focus zal bij Chen liggen op software. Dat hoeft niet te verbazen gelet op zijn achtergrond bij Sybase. Chen wil meer specifiek dat Blackberry zijn productontwikkeling laat afhangen van software-ontwikkeling om vervolgens haar kennis aan te bieden aan derden. De smartphone op zich moet het merk Blackberry enkel nog in het zicht houden van de consument.

BlackBerry CEO John ChenHet aanbieden van smartphones is immers niet langer voldoende, volgens Chen. Enkel de twee marktleiders kunnen hiervan overleven. Men kan per jaar dertig miljoen smartphones verkopen en nog verlies draaien. Daarom wil Chen nu ook inzetten op Business Intelligence, met name via BES, de BlackBerry Enterprise Server.

Chens aanpak lijkt overigens te verantwoorden. Een recent rapport van comScore toonde bijvoorbeeld aan dat Windows Phone BlackBerry voorbijsteekt op de Amerikaanse smartphone-markt. Wat de man dan wel weer moet plezieren, is de verdubbeling van de verkoop in de Verenigde Arabische Emiraten. Zij het ook weer dat die voornamelijk het resultaat is van (aanzienlijke) prijsdalingen die Blackberry op deze markt doorvoerde.

 

 

Tagged with:

Leave a Comment

Login to your account

Can't remember your Password ?

Register for this site!